/ /

İBB Hizmet Birimi: Beyaz Masa

02 Mayıs 2013

Behicenur Ander

beyazmasap

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Beyaz Masa adlı kurumundan haberiniz var mı?
Beyaz Masa, kent sakinlerinin her türlü şikâyet, istek ve görüşlerini iletebilecekleri bir belediye birimi. 24 saat hizmet veren bu birim onlara ulaşan tüm görüş ve talepleri değerlendirmeye alarak çözüm üretmeyi ve verilen hizmetlerin daha verimli hale getirilmesini amaçlıyor.

 
1994 yılında hizmete başlayan bu birim İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Halka İlişkiler Müdürlüğü tarafından yürütülüyor. Kurum, Beyaz Masa ön büro, Alo 153 Çağrı merkezi ve Beyaz Masa çözüm ekibi olarak 3 ayrı birimle hizmet veriyor. Beyaz masa Ön Büro; Beyaz masa’ya bizzat başvuran kişi veya kurumlarla ilgileniyor ve onları talepleri doğrultusunda yönlendirip başvurularına anında çözüm üretmek için hizmet veriyor. Alo 153 Çağrı Merkezi; vatandaşlara daha kaliteli ve hızlı hizmet sunmayı amaçlıyor. Beyaz masa, modern müşteri hizmetleri mantığıyla çalışan Call Center uygulamasını kullanıyor. Bu uygulama personeliyle 24 saat hizmet verebilmek için bulunuyor. Beyaz masa Çözüm Ekibi ise; Halkla İlişkiler uzmanları tarafından Beyaz masa’ya gelen her türlü başvuruyu inceliyor, ilgili birimlerle ya da Kurumlarla irtibata geçerek başvurulara çözüm buluyor ve inceleme sonucunu başvuru sahibine iletiyor.

 
BAŞVURU YOLLARI
Beyaz masaya birçok farklı şekilde ulaşılabiliyor. Öncelikle; Beyaz Gezi, Beyaz karanfil, Beyaz Taziye, Beyaz File, Muhtarlar Bürosu gibi Beyaz Masa hizmet bölümlerine bizzat başvuru yapılabiliyor. Bunun dışında büyükşehir belediye santral hattına, internet üzerinden, fax yoluyla da bu birime ulaşılabiliyor. Alo 153 Çağrı Merkezi de 24 saat kişilerin hizmetinde. Beyaz masaya ulaşabilmek bunlarla da sınırlı değil; Kadıköy, Bakırköy, Beşiktaş, Şişli ve Eminönü’nde bulunan iletişim noktaları ve Otogar, Aksaray, Üsküdar ve Kadıköy’de bulunan Beyaz masa şubelerinden de başvuru yapılabiliyor. Son olarak da posta yoluyla başvuru öneriliyor. Bütün bunların yanı sıra Beyaz Masa’nın 1530’a SMS göndererek ulaşılabilecek bir hattı bile var.

 
ALINAN HİZMET
Beyaz Masa kaynaklarını incelediğimizde 4 milyonu aşkın başvuru yapıldığını ve bunların büyük bir çoğunluğunun sözlü başvuru olduğunu söyleyebiliriz. Beyaz Masa her konuda şikayet ve öneri kabul ettiklerini söylemekte haklılar çünkü yaptığımız küçük araştırma sonucu İstanbul’da yaşayıp belediyenin Beyaz Masa hizmetini kullananların, trafik lambalarından evindeki eşyayı yardıma ihtiyaç duyanlara iletilmesine kadar birçok farklı konuda hizmet aldıklarını öğrendik. Aynı araştırmanın sonucu olarak, kişilerin daha çok ulaşımla ilgili sıkıntılarını ve önerilerini ilettiklerini de söyleyebiliriz. Örneğin, kısa mesafe bahanesini uydurarak sizi almayan ya da gereksiz yere sizi dolaştıran taksicileri şikâyet ettiğinizde bu araçlar mimleniyor, şoförleri uyarı alıyor. Aynı araç tekrar bir şikayet aldığında önceki uyarı göz önünde bulundurularak trafiğe çıkması bir süreliğine men ediliyor. İETT hizmetindeki otobüs ve şoförleri hakkında da birçok öneri ve şikâyetinizi dile getirebiliyorsunuz. Evinizde kullanmadığınız eşya varsa da beyaz masaya ulaşmanız gerekiyor. Belediye çalışanları gelip eşyanızı alıyorlar ve kullanılabilir durumdaysa yardıma ihtiyacı olan kişilere iletiyorlar, eğer değilse de sokağa atılmasını engellemek amacıyla teslim alıp şehir çöplüğüne iletiliyorlar. Bunların yanı sıra yolda yardıma muhtaç bir hayvan gördüğünüzde de beyaz masayı aramanız gerekiyor. Yani İstanbul’da yaşarken ne konuda şikâyetiniz veya öneriniz olursa Büyükşehir Belediyesi’nin Beyaz Masa adlı birimine başvurabiliyorsunuz.
Aldığımız görüşler sonucunda bu hizmeti alan kişilerin çoğunun yararlandıkları bu birimden memnun kaldıklarını dile getirdiler. Ama tabii ki yeteri bulmayan kişiler de bulunmakta. Bu kişiler, ya kendilerine verilen cevaplardan memnun değiller veya başvuruları hakkında bir sonuç alamadıklarına inanıyorlar.

 
İBB Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından yürütülen Beyaz Masa birimi İstanbul’da yaşayanlar için kolaylık sağlayan bir hizmet gibi görünüyor. Eğer yaşadığınız şehirle ve aldığınız hizmetle alakalı bir şikâyetiniz, öneriniz veya iletmek istediğiniz bir görüşünüz varsa bence bu hizmeti denemekte yarar var.


Yorumlar(4)

  • Anonim

    MERHABA BEN BEZİRGANBAHÇE TOKİ KONUTLARINDA OTURUYORUM İŞİM HALKALI MEYDAN DA İKİ ADIMLIK YERE BİR SAATTE GİDEMİYORUM. BİZİM ORDAN SADECE HALKALI MEYDANA MÜNİBÜS GEÇİYOR ONA DA BİNMEK NERDEYSE İNKANSIZ GÜNÜN HER SAATİ TİKLİM TİKLİM ORAYA BİR OTABÜS VERMENİZİ İSTİYORUZ SAYGILAR

  • Anonim

    Yakın tarihte aldığım araç ve fizioterapist hizmetinizden dolayı IBB, kuruma ve hizmet veren çalışanlara teşekkür ederim. MEHMED KARAMAN beye ayrıca teşekkürler.

    AYŞE DERVIŞOĞLU YAKINI

    Hatice Kibritçi

  • Anonim

    Teşekkürler, sayenizde beyaz masanın ne olduğunu öğrendim. Bilgileriniz için, çok çok teşekkürler..

  • Anonim

    Üsküdar Mihrimah Sultan camisinin restorasyon yapım hataları.Şöyleki çatı kenarları bazı yerleri açık kalmış,ikincisi kısa demir desteklerinin dibi yama gibi iz bırakılmış üzüldüğümden daha fazla incelemedim,çok yazık onu yapanlara ceza verilmesini aldığı parayı hakkıyla almasını arzu ederdim, kimbilir daha ne kadar diğer eserlerde kusurlu yapılmıştır gerekene hassasiyetle takibini arz ederim NECİP KURT NOT.