/ /

İşte Karşınızda Başakşehir Metrosu

25 Temmuz 2013

Editör

metrokapak

Hayatımızı kolaylaştıran metro hatları, günlük yaşamımızın vazgeçilmez ulaşım aracı oldu bile. Yeni hatların açılmasıyla birlikte daha fazla İstanbullu artık metrodan yararlanabiliyor. Ve bunlardan en yenisi M3 Başakşehir Metro Hattı’nın yapımına 2006 yılında başlanan ve Başakşehir – Kirazlı – Olimpiyatköy arasında hizmet verecek olan metronun uzunluğu yaklaşık 21,7 km olup 11 istasyona sahipmiş. Böylece İstanbul’da metro ağı 124 kilometreye ulaşmış. Metro sayesinde Otogar-Olimpiyat Stadı arası ulaşım süresi 26 dakikaya inmiş. Ayrıca Olimpiyatköy’de trenler için depo sahası ve atölye binası bulunuyormuş. 122 milyon Dolarlık vagon alımlarıyla birlikte toplam 1,477 milyar Dolar’a mal olmuş.

metro1

Kirazlı istasyonu, mevcut M1 Aksaray-Otogar-Havalimanı hattının devamı olarak yapılan Otogar-Kirazlı hattının ortak istasyonuymuş. Bu istasyonda yapılacak aktarma ile Başakşehir’den binen yolcular Aksaray’a gidebileceklermiş.

metrom3

 

Metroda Marmaray’ın da tamamlanmasıyla geceleri sanayi ürünlerinin taşınması düşünülüyormuş. 7 Temmuz’da açılışı yapılan M3 metro hattı, bölgedeki emlak fiyatlarını da hareketlendirmiş.

 

Belediye Meclisi’nin Haziran ayı oturumunda aldığı karara göre metro hattında 1 Kasım 2013′e kadar yüzde 50 indirimli ulaşım yapılacakmış.

fiyattarifesi

İstasyonlar

Metrokent,

Başak Konutları,

Siteler,

Turgut Özal,

İkitelli Sanayi,

Olimpiyat,

Ziya Gökalp Mahallesi ,

İstoç,

Mahmutbey,

Yeni Mahalle,

Kirazlı.

metro2

 

İstasyon Yapıları

İstasyonlar 8′li trenlere uygun olarak hazırlanmış 180 m’lik peronlara sahipmiş. Mamutbey İstasyonu’nda geceleme hattı (3. Hat), Olimpiyat İstasyonu’nda 2 peron 3 hat, İkiteli Sanayi İstasyonu’nda 2 peron 4 hat bulunuyormuş. Ziya Gökalp Mahallesi İstasyonu tünel istasyon olup diğer istasyonlar aç-kapa yöntemiyle inşaa edilmiş.

 

Başakşehir Metrosu’nda yaşanabilecek her türlü olumsuz duruma karşı senaryolar hazırlanmış ve bu senaryolarla ilgili simülasyonlar yapılarak çözüm planları yapılmış. İstasyonlarda bulunan kameralarla sistem sürekli gözlemleniyormuş.

metro3

 

“En son teknoloji” ile inşa edilen Başakşehir Metrosu’nda, interaktif bir yangın emniyet sistemi bulunuyormuş. Kullanılan tüm ekipmanlar yüksek derecede ısıya dayanıklı ve zehirli gaz çıkarmayan malzemelerden seçilmiş. Yangın durumunda insanların güvenli olarak tahliye olması için ispatlanmış ve güvenilir bir duman kontrolü ve tahliye sistemi bulunuyormuş.

 

Hattın ve depo sahasının sinyalizasyon, makas ve araç sistemi, tam otomatik olup ihtiyaç halinde manuel olarak da çalıştırılabiliyormuş.

 

Başakşehir Metrosu’nda tüm sistemin enerji beslemesi iki ayrı noktadan yapılıyormuş. Her iki besleme noktası da devre dışı kalırsa 15 saniye içinde jeneratörler devreye giriyormuş ve tünel içerisinde kalan tüm trenler en yakın istasyona ulaşarak yolcularını tahliye edebiliyormuş. Enerji beslemelerinin kesilmesi ve jeneratörlerin arızalanıp devreye girememesi durumunda aydınlatma sistemi ve elektronik kontrol sistemleri 3 saat süreyle kesintisiz güç kaynakları vasıtasıyla beslenebiliyormuş.

 

metro8

Metro hattında kullanılan araçlar da son teknolojiye sahipmiş. 4′lü tren dizisinde 936 yolcu 8′li tren dizisinde bin 872 yolcu seyahat kapasitesi bulunuyormuş. Vagon içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren “Dinamik Yol Haritası” yer alıyormuş. Araçlar vagon içi ve dışı izlenebilirlik ve kayıt yapma özelliğine sahip Kapalı Devre Televizyon Sistemi ile donatılmış. Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu da yapılmış.

 

Atölye ve Depo Sahası

Olimpiyat istasyonundan sonar yer alan Atölye ve depo sahası, yaklaşık 70.000 m2 üzerine kurulu olup tesisin araç kapasitesi 120 imiş. Bakım birimlerinin yer aldığı atölye binası ise 10.000 m2 kapalı alandan oluşuyormuş.

 

Şu Anki Durum

Bazı istasyonlarda yer döşemeleri henüz bitmemiş. Güvenlik personeli sayısı çok az. Bazı istasyonları tüm çıkışları açık değil, hala inşaat aşamasında. Tuvaletler kapalı durumda. Bazı duvarlar hala sıvanıyor.

Ve tabii ki şu an Başakşehirlilere hitap etmiyor.

 

Yeni Metro Hattımız hayırlı olsun(muş)!

 


Yorumlar(0)