/ /

İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü projesinde 40 kadın çalışıyor

09 Temmuz 2015

Akın Öztürk

Untitled-1
Tagler

2 bin 600 tonluk en ağır tabliyesi pazar günü törenle yerleştirilen İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nün projesinde 40 kadın çalışıyor.

Türkiye’nin en önemli altyapı projelerinden, İstanbul-İzmir yolculuğunu 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün en ağır parçası olan 2 bin 600 tonluk tabliye 11 saatlik bir törenle yerine yerleştirildi.

KADIN MÜHENDİSLER DE OPERASYONUN PARÇASIYDI
100 mühendisin çalıştığı projede yer alan kadın mühendisler de tabliye operasyonunun bir parçasıydı. Kimi iş güvenliğini sağladı, kimi operasyonun geri planında görev alarak raporlama yaptı, kimi de organizasyonda çalıştı.

1

2 BİN 600 TONLUK TABLİYE
Habertürk’ten Ümran Avcı’nın haberine göre, İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek olan Türkiye’nin en önemli altyapı projelerinden Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli geçiş noktası konumundaki İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü’nde projenin en ağır parçası olan 2 bin 600 tonluk tabliye, pazar günü törenle yerleştirildi.

OPERASYONUN PERDE ARKASI
Dev tabliyenin üretim ve yerleştirme operasyonunun perde arkasını İzmit Körfez Köprüsü Güney Yaklaşım Viyadüğü Proje Müdürü Cengiz Fuat Gümüşdağ anlattı: “Boyu 124 metre, genişliği 36 metre olan 2 bin 600 tonluk tabliyenin kaldırma işlemi 11 saat sürdü. Tabliyenin sabitlenmesi ile birlikte operasyonun tamamlanması 48 saati buldu. Tabliyeyi zeminde yere paralel üretiyoruz ama 57 metre yüksekliğe çıkarken yüzde 3.5’lik bir eğime getiriliyor ve o şekilde birleştiriliyor.”

3

40 KADININ EL EMEĞİ VAR
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün Güney Yaklaşım Viyadüğü kadın mühendislere emanet. 40 kadın yapımda ter döküyor. Kadınların çoğu mühendis, bir kısmı da yardımcı hizmetlerde görevli.

Bir vince bağlı sepetle 57 metre yükseklikteki tabliyeye özel kıyafetlerle ulaşıldığında dikkat çeken en önemli ayrıntı, birbirinden genç mühendislerin mega proje için gösterdikleri çaba oluyor. Çoğu İstanbul dışından gelen mühendisler, 1.5-2 yıldır ailelerinden uzakta güneş ve yağmurun altında ter döküyor, mesai bitiminden sonra da şantiyeye kurulan sosyal alanlarda vakit geçiriyor.

4

BÜYÜK BİR TİTİZLİK İÇİNDE ÇALIŞIYORLAR
Lokalde isteyen briç oynuyor, isteyen bilardo. Bir yanda langırt başında toplananlar varken, kimi odasında kitap okumayı tercih ediyor. Kadınlar, her ne kadar temmuz sıcağında ayaklarında botlarla gezmek zorunda kalsa da, iş kıyafeti içinde bile zarif. Büyük bir titizlik ve pozitif enerjiyle motivasyonu artıran kadın mühendisler sabah 08.00’den akşam 18.00’e kadar şantiyede koşturup duruyor.

Her sabah inşaat sahasını kontrol eden mühendisler, ardından raporlama yapıyor. Önleyici, düzeltici faaliyetlerin ardından kimi zaman alanda, kimi zaman da ofiste çalışıyorlar.

“ANNELERİMİZİN AKILLARI HEP BİZLERDE”
Projenin bitmesinin ardından kendi adlarına birer fidan dikerek minik bir hatıra ormanı oluşturmak istediklerini söyleyen kadın mühendisler, “Zor ve yorucu ancak bu kadar önemli bir projenin içinde bulunmak mesleki kariyer anlamında çok önemli. Annelerimizin ‘Dikkat et’ tembihleriyle de sürekli uyarılıyoruz. Akılları hep bizlerde” diye konuştu.


Yorumlar(0)