/ /

Kanal İstanbul’un Rotası Netleşti

10 Temmuz 2013

Editör

İstanbul’un çılgın projesi, Kanal İstanbul’un güzergahı ve güzergahta yapılacak yeni yerleşim birimleri netleşti. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın talimatıyla Türkiye’nin önde gelen proje şirketlerinden birisinin hazırladığı 44 kilometre uzunluğundaki Kanal İstanbul projesi içinde 325 bin dönüm alana iki tane şehir kuruluyor. Ayrıca kanal üzerine iki yakayı birbirine bağlayan 12 tane de köprü yapılması planlandı. Küçükçekmece – Başakşehir – Arnavutköy hattında olacak projenin 3. Havaalanı’nın bulunduğu Karadeniz aksında dev bir liman, Airport City’nin yanı sıra kanalın iki yakasında, lüks konutlar, rezidanslar, finans merkezleri, ormanlık alanda villalar, seyir terasları, eğitim alanları da projeye dahil edilecek.

 

21km alanda hafriyat

İnşaatına başlanılan 3. Köprü güzergahı, Kuzey Marmara Otoyolu olarak da bilinen proje alanına yapılacak Airport City’nin bulunduğu Arnavutköy – Karaburun aksından geçip, Durusu, Çatalca bölgesinden Trakya’ya bağlanıyor. Hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporlarında da projenin inşaat çalışmaları sırasında çıkacak 5 milyar metreküp hafriyatın yarısının havaalanı projesinin dolgusunda kullanılacağı hesaplandı. Bölgenin tercih edilmesindeki en önemli nedenlerden birisi Küçükçekmece Gölü, Sazlıdere Barajı’nı da içine alacak olması. Baraj, göl aksı üzerinde uzunca bir alan vadi şeklinde. Kanal İstanbul’da sadece 21 kilometrelik bir alanda ciddi bir hafriyat çalışması yapılacak. Hazırlanan harita üzerinde sarı renge boyanan yerler yüksek ve düşük yoğunluklu konut, turuncular orman içinde seyir teraslı lüks villalar, kahverengi olan yerler ise otel, turizm alanları olarak işaretlendi. Bakanlığın yapacağı son düzenlemeler, altyapı çalışmalarından sonra dev projenin önümüzdeki ay, Başbakan Erdoğan tarafından açıklanması bekleniyor.

 

 

kanalistanbul-rota

Afet riski olan yapılar

Kanal İstanbul’un kesin güzergâhı Yeniköy – Sazlıdere Barajı – Arnavutköy – Başakşehir – Küçükçekmece Gölü aksında yer alacak. Yeni haritada bölgede kurulacak Rezerv Alanları’yla ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 4 Mart’ta Devlet Su İşleri (DSİ), Toplu Konut İdaresi (TOKİ), İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Kanal İstanbul projesinin geçeceği Küçükçekmece, Arnavutköy ve Başakşehir Belediyeleri’ne birer yazı göndererek aks üzerinde yapılacak 50 – 100 yıllık yaklaşım planlarıyla ilgili çalışmalarını bakanlığa iletmelerini talep etmişti. İlgili kurumlar bölgede yaptıkları çalışmaları bakanlığa gönderdikten sonra Kanal İstanbul projesiyle ilgili son rütuşlar yapılmaya başlandı. Bakanlığa ulaşan görüşler, bilgiler doğrultusunda yüz bin ölçekli imar planı için düğmeye basıldı. Bakanlığın, bu rotayı seçmesinin en önemli nedeni ise, kanal aksında bulunan arazilerin yüzde 80’e yakınının hazineye ait olması. Böylece istimlak bedeli ile diğer maliyetler daha düşük olacak.

 

Talih kuşu konan 3 mahalle

25-30 metre derinlik 200 metre genişlikte yapılması planlanan projenin en önemli ayağı istimlak ve kamulaştırma çalışması. İskansız ve kaçak yapılaşmanın en yoğun olduğu Küçükçekmece Gölü ile Sazlıdere Barajı arasında kalan Başakşehir’in Altıntepe, Güvercintepe ve Şahintepe mahalleleri. Kanala cephe olan bu üç mahalleye talih kuşu kondu. Arsa fiyatları hem burada hem de kanal aksı üzerinde bulunan Durusu, Haraççı, Bolluca’dan uzanıp Tayakadın’a oradanda Karadeniz’e uzanan bölgede arsa fiyatları tavan yaptı. Türkiye’nin önde gelen birçok şirketi bu bölgelerden arazi alırken, bazıları da arazi avına çıktı. Kanal İstanbul’un kuzey ve güney ucunda birer lüks marina kurulacak. Hem yapılaşma hem de yeraltı sularından kaynaklanan Küçükçekmece Gölü’ndeki kirlilik de ortadan kalkacak.

 


Yorumlar(2)

  • Anonim

    şamlar köyünde tarlalarımız var acaba akibeti ne olacak

  • Anonim

    inş hayırlısı olur