/ /

Louvre’u gezenler İstanbul’dan bile fazla

27 Haziran 2013

Editör

louvre1

Fransızlarin “luvğaaaa” diye telaffuz ettikleri, Fransa ’nın dünyaca ünlü Louvre Müzesi, 2012 yılında 9.7 milyon ziyaretçiyle yeni bir rekora imza attı. Leonardo Da Vinci’nin ünlü ‘Mona Lisa’ tablosunun bulunduğu Louvre Müzesi’ni 2012 yılında ziyaret edenlerin oranı, bir önceki yıla göre yüzde 9.3 arttı. Yani Louvre Müzesi’ni bir yılda ziyaret edenlerin sayısı, İstanbul ’u gelen yabancı turist sayısından bile fazla. Zira İstanbul İl Turizm Müdürlüğü’nün verilerine göre 2012 yılında İstanbul’a gelen yabancı turist sayısı 9.4 milyon.

 
Dünyaca ünlü ressamların eserlerinin sergilendiği Paris’in diğer ünlü müzesi Musee d’Orsay ise 2012 yılında 3.6 milyon ziyaretçi ağırladı. Bu müze de bir önceki yıla göre ziyaretçi sayısında yüzde 13.8 artış sağladı.

 
2012 yılında Türkiye ’nin en çok ziyaret edilen müzesi ise Ayasofya Müzesi oldu. Ayasofya’yı 2012 yılında 3 milyon 353 bin kişi ziyaret etti.

 

Bu nokta da durumun bir fotoğrafını çekmek gerekli. Faydalı olanlar ve faydalı olmayanlar diye. Turizm için sağlanabilecek faydalardan en büyüğü reklamdır. Şunu söyleyebiliriz ki, yıllardan beri Türkiye tanıtılırken bu iş bir reklam şirketine verildi ve hep aynı işleri gördük. Tüm tanıtım filmlerinde gördüklerimiz aynıydı. İstanbul ‘dan sürekli olarak aynı manzaralar: Kız Kulesi, boğazda hızlı geçen zaman efektiyle gidip gelen vapurlar gemiler, bir dönen semazenler…

 

Her sene bu filmlerin arka planı değişti fakat içerik değişmedi, oysa bizim pazarlayabileceğimiz en önemli kavramlardan bir tanesi o çok övündüğümüz “sıcak kanlılığımız”dır. Tatile çıkacak olan turist buraya gelirken güvenliği konusunda emin olmaya çalışmak yerine merakla bu sıcak kanlı olarak tanıdığı insanların arasına karışmak için can atıyor olmalıdır.

 

Bu iş için hedeflenen ülkelerde ayrı ayrı yerel ve başarılı PR firmalarıyla anlaşılıp bu yöntemle bu ülke tanıtılmalıdır. sokaktaki genç insanlarla uygun röportajlar, gazete ve televizyon haberleri şu an aklıma gelen yollardır. Doğru ve iyi niyetli stratejilerle Türkiye yabancıların beynine mükemmel bir yer olarak kazınabilir ve kaliteli turist buraya çekilebilir.

 

 

Gezi Parkı olaylarını kullanarak fırsatı değerlendirebiliriz.


Yorumlar(0)